Adevărat sau fals? Mituri despre durerile de genunchi

Durerile de genunchi pot fi cauzate de procesul de îmbătrinire, leziuni sau stres repetat asupra genunchiului. Miturile sau înțelegerea greșită despre de durerile de genunchi pot influența decizia pacienților în ceea ce privește ajutorul medical și tratamentul adecvat. Iată câteva dintre aceste mituri și informațiile utile pentru gestionarea lor corectă.

Durerea de genunchi este cauzată doar de artroză

În realitate, durerea de genunchi nu este cauzată doar de artroză și nu apare doar la pacienții în vârstă. Gonatroza (artroza genunchi) este una dintre cauzele frecvente ale durerii, dar există și alte condiții și factori care pot contribui la apariția acestui simptom. Din acest motiv, durerea nu se limitează doar la o categorie de pacienți. Leziunile precum entorsele sau rupturile de ligamente, suprasolicitarea sau stresul repetat asupra genunchiului din cauza anumitor activități fizice sau sportive, poate duce, de asemenea, la durere și disconfort.

Operația este mai eficientă decât fizioterapia

Operația nu este întotdeauna mai eficientă decât fizioterapia pentru tratarea durerilor de genunchi. Eficiența fiecărei opțiuni de tratament variază în funcție de cauza specifică a durerii, stadiul afecțiunii și de starea generală a sănătății pacientului. Fizioterapia este o modalitate eficientă și non-invazivă de a trata durerile de genunchi în multe cazuri. Tratamentul chirurgical este recomandat doar în cazuri severe ale durerilor de genunchi, când tratamentul coservator, inclusiv fizioterapia, nu funcționează conform așteptărilor. Printre aceste metode de tratament chirurgical se numără operația pentru proteza de genunchi, artroplastia, sau artroscopia.

Durerea de genunchi trece cu injecțiile cu corticosteroizi

Deși injecțiile cu corticosteroizi sunt o soluție pentru anumite afecțiuni ale genunchiului și ameliorează durerea, ele nu sunt o soluție permanentă pentru toate problemele de genunchi. Durerea de genunchi poate avea cauze variate, inclusiv leziuni, suprasolicitare, afecțiuni cronice, cum ar fi artroza, sau alte probleme medicale. Tratamentul depinde de cauza subiacentă a durerii, iar corticosteroizii pot face parte a unui plan de tratament mai amplu, care include și alte intervenții sau metode de tratament.

Greutatea corporală nu influențează articulațiile genunchiului

În realitate, greutatea corporală excesivă influențează articulațiile genunchiului în mod semnificativ. Acest exces crește presiunea exercitată asupra articulațiilor genunchiului în timpul activităților zilnice și poate cauza deteriorarea cartilajului și influența apariția artrozei. Menținerea unei greutăți corporale sănătoase este importantă pentru sănătatea articulațiilor genunchiului și pentru prevenirea problemelor legate de acestea. Adoptarea unui stil de viață activ și echilibrat, care include exerciții regulate și o alimentație sănătoasă, ajută la menținerea greutății corporale în limite normale și la reducerea riscului de probleme articulare.

Nu în ultimul rând, pacienții trebuie să conștientizeze că durerea de genunchi nu trece de la sine. Deși unele episoade de durere de genunchi pot fi temporare, există multe afecțiuni care provoacă dureri de genunchi recurente și care necesită evaluare și tratament adecvat.

Sursa foto: Freepik

Bibliografie:

·       www.uchealth.org, https://www.uchealth.org/today/top-10-myths-about-knee-pain/, accesat la 02.04.2024;

·       www.jupiterhospital.com, https://www.jupiterhospital.com/pune/blog/myths-about-knee-pain-that-need-to-be-busted/, accesat la 02.04.2024;

·       rothmanortho.com, https://rothmanortho.com/stories/blog/knee-pain-myths-and-facts, accesat la 02.04.2024;

·       www.mangiarellirehabilitation.com, https://www.mangiarellirehabilitation.com/blog/10-most-common-myths-about-knee-pain, accesat la 02.04.2024.