joi, iunie 13, 2024
More

    Top 7 obiceiuri alimentare pentru o viață sănătoasă și echilibrată

    Top 7 obiceiuri alimentare pentru o viață sănătoasă și echilibrată

    Un raport al Comisiei Europene despre starea de sănătatea a europenilor, publicat în 2023, preluat de pe hotnews.ro, ne îngrijorează. Acesta spune că în 2020, din totalul de 295.232 decese în România, 55,2 % au fost cauzate de bolile cardiovasculare, acestea fiind pe primul loc printre cauzele mortalității în țara noastră. 

    Același raport spune că factorii de risc care duc la aceste statistici îngrijorătoare sunt legați de stilul de viață. Mai concret, 46% din decesele înregistrate în România pot fi atribuite consumului de tutun și alcool, alimentației nesănătoase și sedentarismului. 

    Referitor la alimentație, consumul ridicat de zahăr și sare au fost asociate cu 25% decese înregistrate în 2019. Consumul de tutun se estimează că ar fi provocat 17% din decese, alcoolul, 7% și procentul de 2 este atribuit sedentarismului.

    Dacă ne gândim că mulți dintre noi consumăm cantități uriașe de zahăr și sare, dar și tutun, la care se adaugă sedentarismul, și calculăm toate aceste procente, riscul de îmbolnăvire crește substanțial. 

    Și atunci, de ce este atât de greu să ne hrănim mai sănătos și să facem măcar 30 de minute de exerciții fizice dimineața sau oricând în timpul zilei? Oare nu vrem să trăim mai frumos? Vrem, doar că nu avem suficientă voință, iar sarcinile de peste zi ne ocupă atât de mult timp, încât nu mai avem putere pentru mișcare și gătirea unor preparate sănătoase. 

    Obiceiurile sunt greu de construit, însă o dată ce acestea există, va fi greu să mai renunți la ele. Așa că în acest articol îți voi prezenta topul celor 7 obiceiuri alimentare care te vor ajuta să obții o viață plină de vitalitate și sănătate. Așadar, pregătește-te să faci pași mici, dar importanți, către o alimentație mai bună și un trup mai sănătos!

    7 obiceiuri alimentare care scad riscul bolilor cronice

    Iată cele 7 obiceiuri alimentare esențiale care te vor ajuta să ai mai multă energie, să te simți mai bine în pielea ta și să ai un sistem imunitar mai puternic. Așadar, să începem!

    1. Consumul de alimente întregi

    Primul obicei alimentar fundamental este să îți axezi dieta pe alimente cât mai puțin procesate și cât mai aproape de forma lor naturală. Fructele, legumele, cerealele integrale și proteinele slabe precum carnea slabă, peștele și tofu-ul sunt surse bogate de nutrienți esențiali și fibre.

    2. Hidratarea corespunzătoare

    Asigură-te că bei suficientă apă pe tot parcursul zilei. Hidratarea adecvată este esențială pentru funcționarea optimă a organismului, ajutând la eliminarea toxinelor, menținerea hidratării pielii și susținerea unei digestii sănătoase.

    3. Porții moderate

    Fiind atent la dimensiunea porțiilor, poți controla mai ușor consumul caloriilor și îți poți menține greutatea corporală în echilibru. Încearcă să mănânci porții moderate și să îți asculți corpul, oprește-te când simți că ești sătul, chiar dacă mai este mâncare pe farfurie. De preferat este să te ridici de la masă, înainte să te saturi. 

    4. Menținerea unui program regulat de mese

    Ținând un program regulat de mese, corpul tău va ști la ce să se aștepte și va funcționa mai eficient. Încearcă să mănânci la aceleași ore în fiecare zi și să îți planifici gustările între mese pentru a-ți menține nivelul de energie constant.

    5. Varietatea în alimentație

    Asigură-te că dieta include o varietate de alimente. Consumul unei game diverse de alimente îți va furniza mai mulți nutrienți esențiali. Include în alimentația zilnică: fructe, zarzavaturi, semințe, cereale integrale, paste fara gluten (cere sfatul medicului tău înainte de a le consuma), pește etc. 

    6. Controlul consumului de zahăr și grăsimi saturate

    Fii atent la cantitatea de zahăr și grăsimi saturate consumate. Încearcă să reduci consumul de alimente procesate și bogate în zahăr și să optezi pentru surse mai sănătoase de grăsimi, precum avocado, nuci și semințe.

    7. Savurează alimentele

    Savurează fiecare gustare. Fii conștient de gustul și textura alimentelor pe care le mănânci și bucură-te de experiența de a mânca în mod conștient și plin de bucurie.

    În concluzie, adoptând aceste 7 obiceiuri alimentare sănătoase și echilibrate, vei putea să îți îmbunătățești sănătatea și să te simți mai bine în corpul tău. Așadar, începe astăzi să faci mici schimbări în alimentația ta și vei simți beneficiile pe termen lung pentru starea ta de bine!

    Alte Articole