Cu iernile relativ blande, oamenii au tendinta de a nu mai trece la anvelopele de iarna in perioada decembrie martie, chiar daca temperauturile sunt scazute. Cu toate acestea, doar pentru ca se vede rar zapada nu inseamna ca nu exista motive intemeiate pentru a face schimbul atunci cand temperatura incepe sa scada. Cu anvelope de iarna Goodyear calatoriile sunt mai sigure si nu trebuie musai sa fie zapada pentru a le monta pe masina.
Compusi de specialitate
La aproximativ 7 C si mai jos, cauciucul din anvelopele all-season si de vara incepe sa se intareasca, reducandu-le drastic capacitatea de se deplasa in siguranta pe drum. Anvelopele specifice pentru iarna sunt formulate pentru a continua sa ofere flexibilitate, chiar si in medii sub zero grade, pana la -30 C.
Tractiune superioara
Anvelopele de iarna au lamele mai adanci si mai raspandite sau fante subtiri taiate orizontal pe suprafata de rulare, concepute pentru a crea mai multa aderenta si, in esenta, a se prinde de gheata, precum si de zapada batatorita care de foarte multe ori determina derapaje. Un model mai agresiv al benzii de rulare reduce, de asemenea, sansa de acumulare de zapada.
Franare mai buna
In situatii de panica, soferii au uneori tendinta sa calce pedala de frana puternic. Aceasta poate fi o problema in special cu anvelopele rigide, neadecvate sezonului, susceptibile de a raspunde prin derapare pe o suprafata rece si alunecoasa. Anvelopele de iarna corespunzatoare raman moi si au sanse mai mari de a ajuta vehiculul sa-si recapete directia. De fapt, rapoartele arata ca distanta de oprire pentru acesta din urma poate fi cu pana la 30% mai buna.
Pe masura ce anvelopele se ruleaza pe asfaltul inghetat, gheata de dedesubt se topeste, ceea ce creeaza un strat de apa pe care o masina poate aluneca necontrolat. Anvelopele de iarna reduc acest fenomen neplacut, cunoscut sub numele de hidroplanare, prin utilizarea unor caneluri speciale care imping apa in lateral.
Anvelopele de iarna sunt de obicei oferite cu dimensiuni mai subtiri in comparatie cu cele all seasin. Latimea mai ingusta creste presiunea exercitata de kilograme pe inch patrat, ceea ce face ca anvelopele sa taie mai usor prin zapada, mai degraba decat sa pluteasca deasupra acesteia.