La ora actuala, headhunting este una din cele mai utilizate metode de selectie a personalului de catre companii. Consta in cautarea candidatului ideal pentru un post, fara ca acesta din urma sa caute in mod activ un loc de munca. Astfel, un head hunter este persoana cu sarcina de a gasi profile adecvate postului pentru a putea conta pe cea mai calificata persoana.
Astfel, o agentie de head hunting cum este Talent Stream detine informatii valoroase despre tendintele pietei si motivatiile candidatilor, informatii pe care le transmit mai apoi, mai departe partenerilor.
Cum functioneaza head hunting?
Originea head hunting este relativ recenta. A inceput prin anii 50-60 la New York ca si o tehnica pentru a gasi persoanele competente si apte pentru a ocupa pozitia de director. De-a lungul anilor, o serie de companii mici s-au infiintat in SUA. Mai tarziu s-au consolidat si au devenit multinationale de headhunting.
In ziua de azi, aceasta metoda este mai putin folosita pentru a gasi persoane cu atat de multe responsabilitati. Se foloseste in principal pentru a descoperi profile mai dificil de gasit. Fie ca sunt mai rare pe piata muncii, fie ca sunt mai scumpe sau datorita formarii, capacitatii sau competentelor, fie au deja un loc fe munca bine platit.
Evident, dezvoltarea noilor tehnologii si Internetului au conferit un impuls enorm acestei metode si, intr-o anumita masura, conceptul s-a transformat d-a lungul anilor. Pe vremuri, cand nu eram atat de „conectati”, selectia era mai anevoioasa.
Or, datorita retelelor de scocializare, telefoanelor mobile si emailurilor, misiunea a devenit mai usoara. Exista platforme care permit obtinerea unor informatii imediate cu privire la istoricul profesional al unei persoane. In cateva minute un recrutor isi da seama daca acest profil corepunde sau nu celui cautat.
Etapele procesului de head hunting
In mod normal, agentiile experte in head hnting sunt angajate de companii doritoare sa gaseasca un profil determinat pentru a ocupa un post concret.
- Studierea profilului angajatului de care clientul are nevoie;
- Clasificarea surselor de recrutare;
- Primul contact cu candidatul;
- Realizarea unor interviuri;
- Elaborarea si prezentarea unui raport cu privire la candidat (pentru client);
- Prezentarea candidatilor retinuti clientului, clientul are ultimul cuvant.