Exista foarte multe business-uri care nu reusesc sa obtina un profit pe masura desi au angajati instruiti. De ce oare? Pentru ca o afacere, ca sa aiba success, nu are nevoie doar de angajati competenti si dispusi sa munceasca, ci si de manageri capabili sa ii coordoneze pentru indeplinirea unui obiectiv. Oamenii cheie din posturile de conducere sunt esentiali pentru motivarea echipei, pentru gestionarea timpului si impartirea taskurilor intre colegi.
Project manager – ce presupune un astfel de rol?
Odata cu trecerea timpului, au aparut joburi noi menite sa ajute la cresterea si prosperitatea unui business. Spre exemplu, in prezent, majoritatea companiilor deruleaza proiecte nationale sau internationale, iar un project manager este indispensabil pentru a asigura bunul mers al lucrurilor. Ce face mai exact o astfel de persoana? In primul rand, analizeaza cu atentie resursele pe care le are la dispozitie pentru a finaliza un proiect. De la resursele financiare si pana la cele umane sau cele legate de timp, un project manager trebuie sa stie exact cum sa le gestioneze intr-o maniera cat mai eficienta.
In al doilea rand, acesta devine o persoana de legatura intre client / director / patron si echipa. Comunicarea eficienta este esentiala pentru indeplinirea cu succes a taskurilor. Orice noua cerinta trebuie transmisa in timp util astfel incat deadline-urile sa nu se modifice impactand asupra calitatii muncii.
Nu in ultimul rand, un project manager trebuie sa verifice constant stadiul proiectului, sa stie in fiecare moment ce fac ceilalti membrii ai echipei pentru a avea o viziune ampla asupra proiectului. Exista insa si situatii neprevazute pe care acesta trebuie sa le rezolve prin diverse tehnici.
Cei care isi doresc sa se perfectioneze in acest domeniu, dar si cei care vor sa descopere lumea provocatoare a project managementului, pot urma un curs project management unde pot invata metode si tehnici necesare in coordonarea oricarui tip de proiect, indiferent de industrie (IT, energie, constructii, etc). Notiunile dobandite in timpul orelor de curs sunt usor de aplicat, iar exercitiile desfasurate sunt bazate pe experiente practice intalnite de orice angajat la locul de munca.