Deoarece jucariile din lemn tind sa fie mai simple, ele sustin, de asemenea, reperele cognitive in moduri in care cele sclipitoare pur si simplu nu pot. Pe la 9 luni, de exemplu, bebelusii incep sa inteleaga mai clar cauza si efectul: lovirea unui bloc de pamant face zgomot, aruncarea unuia il face sa dispara din vedere. O jucarie din lemn, cum ar fi un set de blocuri sau un simplu puzzle, distileaza acest concept pana la esenta sa: o actiune determina o consecinta. De aceea, sunt recomandate jucarii din lemn educative pentru cei mici.
Jucariile din lemn ofera, de asemenea, o „panza goala” frumoasa, tactila si deschisa, pe care un copil sa o exploreze in propriul ritm si in propriile conditii. Clopotele si fluierele suplimentare care pot face alte jucarii mai atractive instantaneu tind sa limiteze si sa directioneze modul in care copiii se joaca cu ele.
Jucariile de lemn sunt o introducere in lumea reala
Jucariile, in multe privinte, sunt o introducere in modul in care functioneaza lumea fizica: sunt printre primele obiecte pe care copiii le ating, le gasesc si cu care se joaca. Jucariile simple din lemn predau lectii linistite si calme de fizica, cauza si efect, permanenta a obiectelor, creativitate, rezolvare de probleme si multe alte subiecte fundamentale.
Da, un bebelus hotarat sau un copil mic poate face zgomot din orice , dar jucariile din lemn sunt in general mai silentioase, sustinand un mediu de joaca mai calm, fara zgomotul multor jucarii din plastic.
Jucariile din lemn sunt perfecte pentru a crea lumi noi de la zero. Blocurile si alte jucarii din lemn pot fi transformate in orice doreste copilul sa fie si pot urmari dezvoltarea copilului de la simplu joc simbolic pana la un joc imaginativ complex. Practicantii Montessori (precum si multi alti educatori si ingrijitori) sustin ca materialele simple si naturale duc adesea la un angajament mai semnificativ si sustinut.
Indiferent daca copiii construiesc un oras, fac o masina de lemn sau construiesc o cale de tren care se intinde din camera in camera, ei isi pot folosi propria imaginatie in devenire pentru a construi, inventa, manui, imagina si crea.